Gepubliceerd op: 14-4-2015
Afbeelding verwijderdTolken weigeren sinds 1 april massaal werk voor opsporingsdiensten, FIOD, douane en andere diensten in het publieke domein, zoals de Marechaussee op Schiphol.
De KMAR, die op grote schaal gebruik maakt van telefonische tolken bij de visumcontrole, krijgt de laatste dagen steeds vaker te maken met lange wachttijden omdat er geen tolk beschikbaar is. Aanleiding voor deze actie is de tariefsverlaging die per 1 april is opgelegd aan de tolken, allemaal zzp'er, door TVcN (Tolk- en Vertaalcentrum Nederland), een van de twee grote commerciële bemiddelaars van tolken voor de overheid. Het bedrijf duikt daarmee onder het wettelijk tolkentarief van Justitie.
Bron : briskmagazine.nl
Als SMC'er ontvangt u zes keer per jaar het rijk geïllustreerde tijdschrift Marechaussee Contact.
Meld u meteen aan om mee te doen!
Twee aanhoudingen na vondst van goud in auto bij Zevenaar
Wielrenner naar ziekenhuis afgevoerd na botsing met auto op Stadsweg in Lauwerzijl
Man (40) mist vlucht op Schiphol en probeert ander vliegtuig te pakken
Nederland heeft een nieuw legeronderdeel
Nederland moet meewerken aan ophalen Afghaanse ambassadebewakers