Gepubliceerd op: 14-4-2015
Afbeelding verwijderdTolken weigeren sinds 1 april massaal werk voor opsporingsdiensten, FIOD, douane en andere diensten in het publieke domein, zoals de Marechaussee op Schiphol.
De KMAR, die op grote schaal gebruik maakt van telefonische tolken bij de visumcontrole, krijgt de laatste dagen steeds vaker te maken met lange wachttijden omdat er geen tolk beschikbaar is. Aanleiding voor deze actie is de tariefsverlaging die per 1 april is opgelegd aan de tolken, allemaal zzp'er, door TVcN (Tolk- en Vertaalcentrum Nederland), een van de twee grote commerciële bemiddelaars van tolken voor de overheid. Het bedrijf duikt daarmee onder het wettelijk tolkentarief van Justitie.
Bron : briskmagazine.nl
Als SMC'er ontvangt u zes keer per jaar het rijk geïllustreerde tijdschrift Marechaussee Contact.
Meld u meteen aan om mee te doen!
Reizigers dankzij nieuwe poortjes voortaan razendsnel door de beveiliging op Schiphol
Thomas Kramer (15) schrijft brief aan Schiphol en krijgt ereplaats op de landingsbaan
Mega IT-project Defensie kan ondanks Atos-onrust voorlopig door
Onderzoek: De IND en de menselijke maat
Verdachte van overval in Amsterdam aangehouden op parkeerterrein bij Schiphol