Defensie start campagne om meer vrouwen te werven

Gepubliceerd op: 1-8-2018

Om vrouwen te interesseren voor een baan als militair start vandaag een nieuwe campagne. De nieuwe wervingsronde laat zien dat de krijgsmacht uit veel meer bestaat dan militairen die moeten vechten.

Ongeveer 10% van de militairen is vrouw. Gebleken is dat vrouwen bij Defensie als eerste denken aan gevechtsfuncties en niet weten welke maatschappelijke rol de organisatie vervult. De campagne weerlegt deze ideeën. In een video laten vrouwelijke militairen zien wat werken bij Defensie wel inhoudt.

Afbeelding verwijderd

Vrouwelijke militair ondersteunt vrouw. Wervingscampagne voor vrouwen (afb)

Diverse functiesDefensie bouwt aan een toekomstbestendige organisatie en heeft continu nieuw personeel nodig. Dus ook vrouwen. Zij kunnen onder meer aan de slag in de zorg, techniek, logistiek, catering, communicatie en ICT, beveiliging, bouw, Kinfanterie of worden ingezet voor politietaken.

ICT’er matroos Sharon is aan boord van een marineschip verantwoordelijk voor de verbindingen. Ze werd ook ingezet voor de noodhulp aan Sint Maarten. Soldaat Leonie is vrachtwagen chauffeur en vervoert de meest uiteenlopende goederen. De 2 hebben gemeen dat ze nét dat beetje meer in hun werk zochten en ook hebben gevonden. Ze dragen op hun manier bij aan de taken van Defensie.

Keuze op basis van juiste informatie
“Als vrouwen denken dat werken bij Defensie alleen maar uit schieten en sporten bestaat, dan is de kans groot dat ze Defensie als potentiële werkgever om de verkeerde reden uitsluiten. Als ze eenmaal weten dat Defensie ook voor vrouwen een hele leuke en vooral boeiende en leerzame werkgever is met zeer veel vakrichtingen, dan maken ze keuzes op basis van de juiste informatie”, zegt campagnemanager Suzanne van Opstal.

Om vrouwen te laten zien dat Defensie ook een werkgever voor hen kan zijn, is er een speciale pagina op werkenbijdefensie.nl/vrouw.

Bron : defensie.nl

Altijd op de hoogte? Meld u aan voor de wekelijkse nieuwsbrief