Gepubliceerd op: 31-5-2019
Het openbaar vervoer in Nederland lag afgelopen dinsdag volledig plat door een staking. Voor de Koninklijke Marechaussee een uitdaging. Hoe komen passagiers op de luchthavens en hoe komen de aankomende passagiers weg? Vanaf 06.00 uur draaide er daarom een Staf Grootschalig Bijzonder Optreden (SGBO) die alle bijzonderheden rond de staking en de gevolgen daarvan voor de luchthavens, en dus voor de KMar, nauwlettend in de gaten hield.
Samenwerking met partners als Rijkswaterstaat, NS, de luchthavens, Veiligheidsregio’s en Nationale Politie en de voorbereiding richting de reizigers wierp vruchten af. De oproep om vluchten om te boeken en de creativiteit waarmee mensen zelf oplossingen hebben gezocht om van a naar b te komen, hebben gewerkt. De preparatie en inzet van twee SGBO’s, de samenwerking met de C-OPS en staande organisatie heeft positief bijgedragen aan de uitvoering van de KMar-operaties. “Over de hele dag genomen viel de voorspelde drukte mee en deden zich geen excessen voor”, aldus Algemeen Commandant. Via deze weg wil de commandant iedereen bedanken voor zijn/ haar inzet op deze dag.
Bron : kmarmagazine 05-2019
Als SMC'er ontvangt u zes keer per jaar het rijk geïllustreerde tijdschrift Marechaussee Contact.
Meld u meteen aan om mee te doen!
Nederlandse militair omgekomen bij oefening in Duitsland
In het verkeerde vliegtuig stappen: hoe kan dat gebeuren? En hoe gevaarlijk is dat?
34-Jarige man aangehouden voor rijbewijsfraude N62 Westdorpe
Geen wachtrijen op Schiphol komende zomer, wél nieuw personeel nodig
Helderse Joey M. bekent smokkel van tien vluchtelingen via Noordzee
Zes personen aangehouden bij grote actie politie en douane op invalswegen Flevoland