Gepubliceerd op: 14-4-2015
Afbeelding verwijderdTolken weigeren sinds 1 april massaal werk voor opsporingsdiensten, FIOD, douane en andere diensten in het publieke domein, zoals de Marechaussee op Schiphol.
De KMAR, die op grote schaal gebruik maakt van telefonische tolken bij de visumcontrole, krijgt de laatste dagen steeds vaker te maken met lange wachttijden omdat er geen tolk beschikbaar is. Aanleiding voor deze actie is de tariefsverlaging die per 1 april is opgelegd aan de tolken, allemaal zzp'er, door TVcN (Tolk- en Vertaalcentrum Nederland), een van de twee grote commerciële bemiddelaars van tolken voor de overheid. Het bedrijf duikt daarmee onder het wettelijk tolkentarief van Justitie.
Bron : briskmagazine.nl
Als SMC'er ontvangt u zes keer per jaar het rijk geïllustreerde tijdschrift Marechaussee Contact.
Meld u meteen aan om mee te doen!
Natuurbrand op Oirschotse Heide, brandweer rukt groots uit
Kapotte voorruit zorgt voor voorzorgslanding Defensie helikopter bij Ees
Mariniers leveren militaire bijstand op Sint Maarten
Kloppend hart Marechaussee op vliegbasis Soesterberg
Zorgen over oorlog onder inwoners
Deportatie op Schiphol verstoord door passagiers die heft in eigen handen nemen